| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
MoNgKuKu Konkurrence vinder

Indmeldt: 02. sep 2007 Indlæg: 702 Geografisk sted: Amager
|
Skrevet: Fre jul 30, 2010 10:48 pm Emne: blodmider uden mad? |
|
|
G-day mates!
Syns ikke rigtig jeg kunne finde noget om det på nettet, så hvis der er en der måske kan trylle ude af ærmet hvor længe en blodmideflok med æg og hele moletjavsen, kan overleve uden kontakt med vores krybdyr?
spørgsmålet kommer af at en kammersjuk har haft blodmider og har behandlet slangen succesfuldt! terrariet slangen gik i er kommet i en kælder langt væk fra slangen.. så ja som sagt er spørgsmålet hvornår kan man tage terrariet frem igen uden at være bange for endnu et overfald? _________________ MVH Morten Jørgensen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Thomas Grochalski

Indmeldt: 23. feb 2007 Indlæg: 364 Geografisk sted: Næstved
|
Skrevet: Lør jul 31, 2010 11:04 am Emne: |
|
|
Jeg kan desværre ikke huske det på stående fod, men nu da slangen ikke er nærheden af terrariet kan man vel lige så godt give det en ordentlig portion adarp/frontline eller hvad man nu har. Så er man da mere sikker. _________________ mvh.
Thomas Grochalski |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Rix

Indmeldt: 25. feb 2007 Indlæg: 153 Geografisk sted: ØJ - DK
|
Skrevet: Lør jul 31, 2010 11:22 am Emne: |
|
|
| Thomas Grochalski skrev: | | Jeg kan desværre ikke huske det på stående fod, men nu da slangen ikke er nærheden af terrariet kan man vel lige så godt give det en ordentlig portion adarp/frontline eller hvad man nu har. Så er man da mere sikker. | Men findes der nogle konkrete undersøgelser af det? I den her varme og fugtighed vi har i denne sommer lever blodmider jo nærmest mere udenfor terrarierne end i - hører pt. om massive angreb af mider fra mange kanter af. _________________ // Rix |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Thomas Grochalski

|
Skrevet: Lør jul 31, 2010 1:00 pm Emne: |
|
|
Såvidt jeg husker (men hæng mig ikke op på det, da jeg ikke er 100% sikker ) er der en maksimal tidsrum de kan overleve uden at have angrebet et dyr for at få mad, som også er kendt.
Jeg ville dog aldrig selv tage min chance og derfor ville jeg behandle terrariet med et eller andet. _________________ mvh.
Thomas Grochalski |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
bigg Dobbelt konkurrence

Indmeldt: 25. feb 2007 Indlæg: 824 Geografisk sted: 8ooo Aarhus C
|
Skrevet: Lør jul 31, 2010 1:57 pm Emne: |
|
|
(...)All life stages are apparently killed by exposure to temperatures in excess of 105 degrees F (38 degrees C) or below 35 degrees F (1 degree C) for periods of several days.
Snake mites drown when they are wet, and they desiccate at levels of humidity below 20 percent. At the temperatures of most snake collections, the complete life cycle of the snake mite can be completed in 13 to 19 days. At cooler temperatures, some individuals may live up to 40 days.(...)
http://www.vpi.com/publications/the_life_history_of_snake_mites _________________ Emil..
www.biggreptiles.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
El Gringo

Indmeldt: 02. maj 2009 Indlæg: 370 Geografisk sted: Kbh. V
|
Skrevet: Lør jul 31, 2010 3:06 pm Emne: |
|
|
40 dage
Blodmider er det eneste jeg frygter mere end ebola... _________________ / ☣ Henrik |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Rix

Indmeldt: 25. feb 2007 Indlæg: 153 Geografisk sted: ØJ - DK
|
Skrevet: Søn aug 01, 2010 1:16 am Emne: |
|
|
Tak for den Emil. VPI plejer at være ganske troværdige, så den er godtaget! _________________ // Rix |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Thomas Grochalski

|
Skrevet: Søn aug 01, 2010 10:38 am Emne: |
|
|
Tak for linket Emil. Det var der jeg havde læst det tidligere, men kunne bare ikke huske linket  _________________ mvh.
Thomas Grochalski |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
bigg Dobbelt konkurrence

Indmeldt: 25. feb 2007 Indlæg: 824 Geografisk sted: 8ooo Aarhus C
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |