| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
lars nielsen
Indmeldt: 15. mar 2007 Indlæg: 76 Geografisk sted: nakskov, lolland
|
Skrevet: Søn jul 25, 2010 4:39 pm Emne: fodring og kongesnoge |
|
|
ja hva er egentlig bedst og foder cali kongesnoge med? store mus eller rotter på samme str.
havde tænkt mig og fodrer hunner hver 5. dag. og hanner hver 7-8 dag.
for der er jo lidt forskel i prisen når jeg bruger frostfoder. men kunne da godt tænke mig at høre hva i bruger/brugte de skal jo gerne være klar til dvale til vinter:)
lad os da bare få en debat igang  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Nils Skov

Indmeldt: 23. maj 2007 Indlæg: 268 Geografisk sted: Åbenrå
|
Skrevet: Søn jul 25, 2010 6:51 pm Emne: |
|
|
jeg fodrer alle mine kongesnoge incl. campbelli´er udelukkende med rotter, fra de kan gabe over en rottepinkie. ernæringsmæssigt tror jeg ikke det har den store betydning, trods jeg har hørt nogle ytre sig herom - de kongesnoge og kornsnoge jeg har kørt op på rotter, ser ikke ud til at lide nogen nød. _________________ Nils Skov
www.herpzone.com |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lars nielsen
|
Skrevet: Søn jul 25, 2010 8:42 pm Emne: |
|
|
ja ved ikk om der er nogen forskel ved og fodre med rotter frem for mus.. var også det jeg prøvede og finde ud af
for de gange jeg har fodret med rotter virker det jo fint men hva med mus?? det virker jo også fint..
der er så bare lidt forskel i prisen og ville jo gerne gøre det bedste når det også er med opdræt for øje.
men hvor meget skulle jeg evt fodre? der er jo så mange meninger om dette hehe
havde jo tænkt på 1 stk. foder hver 5. dag til hunner så de har en god kampvægt. men er det nok eller ?? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jan Grathwohl

Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 1272 Geografisk sted: Næstved
|
Skrevet: Man jul 26, 2010 11:37 am Emne: |
|
|
Hvor meget du fodrer er jo et spørgsmål om egne holdninger og lyster. Personligt fodrer jeg så vidt muligt alle mine dyr en gang om ugen - mest fordi det er nemmest for mig. Jeg fodrer med det jeg har - hvilket pt mest er rotter - så har jeg rotter der passer i størrelse, så er det de får.
Skal der god vækst på er det dog min erfaring at en voksenmus ikke giver samme "energiboost" og vægtboost som en rotte i samme størrelse - formentligt fordi en rotte i samme størrelse er en unge og indeholder mere fedt. _________________ mvh
Jan Grathwohl |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Peter Site Admin

Indmeldt: 14. feb 2007 Indlæg: 2277 Geografisk sted: Stor Kbh
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
lars nielsen
|
Skrevet: Tirs jul 27, 2010 7:42 pm Emne: |
|
|
ja det jo svært hva man skal fodre med.. hva med daggamle kyllinger? har jeg forstået rigtig at man kun bruger det som tilskud eller er der nogen der kører kun med det?
ja kort og hva ville i selv gøre.. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|