|
Slangeforum.dk et levende opslagsværk
|
| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
peterG
Indmeldt: 01. mar 2007 Indlæg: 52 Geografisk sted: København.
|
Skrevet: Søn jul 18, 2010 10:05 am Emne: Turen gik til Phuket, Thailand. Mange billder. |
|
|
Hej,
Jeg vil lige dele de oplevelser jeg og min kæreste havde på vores tur til Phuket.
Jeg ligger ud med lidt forskelligt jeg så fra vores 3 sals balkon. Og oplevede på samme balkon og på hotellets grund.
Nærbillede af det ovenover, Calotes versicolor.
Nærbillede af det ovenover, Eutropis multifasciata
´
Nærbillede af det ovenover, Draco........?
En aften sidder Nanna og jeg på vores balkon, ligepluselig skriger hun så højt at bilerne på vejen bliver overdøvet
Grunden til at hun skreg var at denne havde ramt hende lige i hovedet.
Samme aften 10 min. senere siger jeg til hende sid helt stille hun stivnde af skræk for hun var ikke kommet sig over chokket.
Denne fine Lycodon aulicus, havde fundet vej til vores balkon
Mens jeg en eftermidag stod og kiggede på omgivelserne fra balkonen lagde jeg mærke til denne,
Den have valgt at sætte sig i en palme der voksede helt op til balkonen.
Dagen efter gik jeg ud for at se om knæleren stadig sad der, for den sad der nemlig også om aftenen, det gjorde den ikke.
Men jeg så tilgændgæld at der var et par fugle der havde rede i den samme palme så her er lidt for de ornitologisk interesserede.
Lidt længre væk havde disse også en rede.
Efter disse oplevelser gik jeg mig et par ture rundt på hottelets grund, Eutropis multifasciata
Calotes versicolor,
Draco........?
Sku sværdt at få et ordentligt billede af deres gule flap.
Da jeg om aftenen hørte frøer gik jeg mig et par ture på hotellet om aftene også, først et par tudser.
Duttaphrynus melanostictus
Lige inden den hopper væk
Frøerne, som jeg ikke har noget navn på.
Hemidactylus frenatus
Hemidactylus frenatus eller Hemidactylus platyurus, avlspar
Det er sku utroligt hvad man kan opleve på sit hotel, Men nu hed det jo også Tropical Garden, og det var ikke falsk reklame .
På vej til et vandfald gik vi igennem noget jungle, hvor vi så lidt forskelligt.
Denne lille gecko skal Nanna have ros for at have set, jeg har lovet hende at nævne det i mit indlæg. Vil gerne have hjælp til at få den identificeret.
Jeg besluttede mig for at gå et par ture nogle af dagene for at se hvad der var at finde i lokal området.
Calotes versicolor,
Sad på en el ledning,
Kan i se hannen der sidder i bagrunden
Hunnen,
Hannen,
Der blev også set lidt andet
Eutropis macularia og/eller Eutropis multifasciata,
Den sidste dag og min sidste tur kommer jeg forbi dette,
Det er jo lige sådan noget krybdyr elsker at gemme sig i, jeg begynder at rode rundt med det, det larmer så megt så jeg får vækket en sovende thailands kvinde, jeg havde slet ikke lagt mærke til at der var nogen omkring mig. Jeg viser hende nogle billeder på kameraret og forklare hemnde hvad det er jeg laver, jeg var jo på privat grund hun ryster på hovedet og går med over og kigger lidt på at jeg knokler med pladerne.
Når jeg rykkede på dem kunne jeg høre at der var noget der bevægede sig, noget med klør. Det kunne ikke være en skink, de ville ikke kunne frembringe den lyd med deres små klør.
Her er hvad jeg fandt, mit gæt er Varanus savator,
Jeg havde få skræmt den ud af sit gemmested imellem pladerne men jeg kunne ikke holde dem og tage et billede samtidig, men fandt den i an banan palme, så derfor det dårlige billeder
Da jeg kome hjem og så dette, eneste billede jeg havde fået af varanen blev jeg mildt sagt skuffet, men når man står der i 35 graders varme og sveder, så kan det nogle gange være svært at fokusere ordentligt med kamraret.
Jeg har aldrig set så mange krybdyr/dyr på en udenlands rejse før
Skulle nogle af nanvne ikke være korekte så skriv det endelig,
Det var alt enjoy _________________ peter lund gade |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Exotiskedyr.dk
Indmeldt: 22. feb 2007 Indlæg: 176 Geografisk sted: Asnæs
|
Skrevet: Søn jul 18, 2010 10:19 am Emne: |
|
|
det ser da ud til at have været en super nice tur peter... jeg er slet ikke misundelig... pjat pjat. _________________ MVH Jakob Rademacher |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Tonni Sørensen Bjarke

Indmeldt: 25. sep 2008 Indlæg: 159 Geografisk sted: Faxe
|
Skrevet: Søn jul 18, 2010 10:32 am Emne: |
|
|
Fedt det billede af fluerne  _________________ Tonni |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Tine Super bruger

Indmeldt: 14. feb 2007 Indlæg: 583 Geografisk sted: KBH S.
|
Skrevet: Søn jul 18, 2010 2:05 pm Emne: |
|
|
Fedt at se billederne fra turen.
Jeg er også helt vild med billedet af flueknepperi
Du fik godt nok set meget mens du var der! Jeg tror stadig mit syn skal finjusteres for at finde så mange så godt som de er kamufleret. _________________ Mvh Tine |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
MartinGJensenDK

Indmeldt: 27. dec 2008 Indlæg: 348 Geografisk sted: Ryomgård, Djursland
|
Skrevet: Søn jul 18, 2010 2:23 pm Emne: |
|
|
Ser ud som er virkelig fantastisk tur
Gode billeder af mange og flotte dyr, er helt vild med den snog !  _________________ Martin G Jensen |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
peterG
Indmeldt: 01. mar 2007 Indlæg: 52 Geografisk sted: København.
|
Skrevet: Ons jul 21, 2010 7:38 am Emne: |
|
|
| Citat: | Jeg er også helt vild med billedet af flueknepperi
|
| Citat: | | Fedt det billede af fluerne |
Ha ha alle disse fine billeder af krybdyr og så er i mest begejstrede for flueknepperi  _________________ peter lund gade |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 1299 Geografisk sted: Jylland
|
Skrevet: Ons jul 21, 2010 10:04 am Emne: |
|
|
Det ser ud til at have været en fantastisk tur.
Jeg er helt vild med de skinker.  _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Bagger

Indmeldt: 15. maj 2010 Indlæg: 11 Geografisk sted: Greve
|
Skrevet: Ons jul 21, 2010 7:07 pm Emne: |
|
|
Super fede billeder  _________________ Mvh. Mia Bagger  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|