| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
nicklaas5
Indmeldt: 13. jul 2010 Indlæg: 59 Geografisk sted: fjerritslev 9690
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 11:26 am Emne: alm * reducéd kongepython? |
|
|
jeg skal til at parre en reduced kongepython med en alm, ved i om man bare får alm ud af det eller er reduced arveligt:)?
ville blive super glad hvis en havde svaret på det  _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 1299 Geografisk sted: Jylland
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 11:54 am Emne: |
|
|
Det er rigtig svært at svare på.
Reduced kan være genetisk. Det kan dog også være det modsatte.
Jeg synes dog man kan opleve at en del Kongepythoner giver deres kendetegn videre. Dette kan være delvis stribed, reduced eller andet.
Dette betyder dog ikke at det er genetisk arveligt som vi forstår det, men blot at vi selektivt avler efter en bestemt retning. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nicklaas5
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 1:34 pm Emne: |
|
|
| Claus Ilsøe skrev: | Det er rigtig svært at svare på.
Reduced kan være genetisk. Det kan dog også være det modsatte.
Jeg synes dog man kan opleve at en del Kongepythoner giver deres kendetegn videre. Dette kan være delvis stribed, reduced eller andet.
Dette betyder dog ikke at det er genetisk arveligt som vi forstår det, men blot at vi selektivt avler efter en bestemt retning. |
ja men er meget i tvivl om at jeg skal smide den på min hun, for hvis nu det bare giver alm  _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Jan Grathwohl

Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 1272 Geografisk sted: Næstved
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 2:05 pm Emne: |
|
|
Hej Nicklas
Man er jo nød til at forsøge, hvis man vil finde ud af det - derudover så antager jeg at du aldrig har avlet slanger før qua dine tidligere indlæg og i så fald, så burde det måske være ganske på sin plads at vise en smule glæde over i det mindste at kunne klække alminelige kongepythoner - som jo bestemt også er fine slanger. _________________ mvh
Jan Grathwohl |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nicklaas5
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 2:15 pm Emne: |
|
|
| Jan Grathwohl skrev: | Hej Nicklas
Man er jo nød til at forsøge, hvis man vil finde ud af det - derudover så antager jeg at du aldrig har avlet slanger før qua dine tidligere indlæg og i så fald, så burde det måske være ganske på sin plads at vise en smule glæde over i det mindste at kunne klække alminelige kongepythoner - som jo bestemt også er fine slanger. |
ja men det kunne jo være fedt at vide om det er arveligt, for hvis det er så vil jeg da også få fat i en pastel hun også smide den på den, så blir det jo lækkert  _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 3:06 pm Emne: |
|
|
| nicklaas5 skrev: | ja men det kunne jo være fedt at vide om det er arveligt, for hvis det er så vil jeg da også få fat i en pastel hun også smide den på den, så blir det jo lækkert  |
Personligt ville jeg aldrig nogensinde bruge en voksen pastelhun til at parre med en reduced normalfarvet han - arveligt eller ej.
Hun kunne godt nok bruges til langt mere spændende projekter. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nicklaas5
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 5:31 pm Emne: |
|
|
| Claus Ilsøe skrev: | | nicklaas5 skrev: | ja men det kunne jo være fedt at vide om det er arveligt, for hvis det er så vil jeg da også få fat i en pastel hun også smide den på den, så blir det jo lækkert  |
Personligt ville jeg aldrig nogensinde bruge en voksen pastelhun til at parre med en reduced normalfarvet han - arveligt eller ej.
Hun kunne godt nok bruges til langt mere spændende projekter. |
ja som en spider .
men ved i om der er nogle der har avlet reduced Python regius'er ? _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Dorthe

Indmeldt: 07. dec 2009 Indlæg: 122 Geografisk sted: Høng, Vestsjælland
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 6:53 pm Emne: |
|
|
| nicklaas5 skrev: | | Claus Ilsøe skrev: | | nicklaas5 skrev: | ja men det kunne jo være fedt at vide om det er arveligt, for hvis det er så vil jeg da også få fat i en pastel hun også smide den på den, så blir det jo lækkert  |
Hun kunne godt nok bruges til langt mere spændende projekter. |
ja som en spider .
men ved i om der er nogle der har avlet reduced Python regius'er ? |
Som skrevet tidligere er reduced en normal Python regius og at de kan give deres kendetegn vidre, så selvfølgelig er der nogen der har klækket reduced et eller andet sted
Ville ikke mene man direkte kun kan avle Reduced, da det ikke er en anerkendt linie for sig selv, hvis det er det du hentyder til? _________________ Mvh
Dorthe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 9:12 pm Emne: |
|
|
| nicklaas5 skrev: | men ved i om der er nogle der har avlet reduced Python regius'er ? |
Der er masser af folk der har avlet på div. reduced, black back og alt muligt andet.
Nu ved jeg ikke hvorfor du vil bruge din reduced han på en pastel, men du skal nok være klar over at prisen på ungerne vil være nogenlunde det samme som på henholdsvis en normal og en pastel. Der vil altså ikke være den mindste økonomiske gullerod i det.
Der har tidligere været en lang række danske folk der troede de havde skudt papagøjen da de lavede en black back eller reduced.
De er blevet slemt skuffet. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nicklaas5
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 9:18 pm Emne: |
|
|
| Claus Ilsøe skrev: | | nicklaas5 skrev: | men ved i om der er nogle der har avlet reduced Python regius'er ? |
Der er masser af folk der har avlet på div. reduced, black back og alt muligt andet.
Nu ved jeg ikke hvorfor du vil bruge din reduced han på en pastel, men du skal nok være klar over at prisen på ungerne vil være nogenlunde det samme som på henholdsvis en normal og en pastel. Der vil altså ikke være den mindste økonomiske gullerod i det.
Der har tidligere været en lang række danske folk der troede de havde skudt papagøjen da de lavede en black back eller reduced.
De er blevet slemt skuffet. |
ja okay så det bare smide den på en alm hun så får man da lidt mere ud af det vil jeg da håbe _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 10:09 pm Emne: |
|
|
| nicklaas5 skrev: |
ja okay så det bare smide den på en alm hun så får man da lidt mere ud af det vil jeg da håbe |
Du får ikke mere ud af det. Kan være du laver nogle fine alm. unger. Men prisen vil være den samme som en normal. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nicklaas5
|
Skrevet: Fre jul 16, 2010 10:20 pm Emne: |
|
|
| Claus Ilsøe skrev: | | nicklaas5 skrev: |
ja okay så det bare smide den på en alm hun så får man da lidt mere ud af det vil jeg da håbe |
Du får ikke mere ud af det. Kan være du laver nogle fine alm. unger. Men prisen vil være den samme som en normal. |
ja det ved jeg godt.
men man kan da ligeså godt prøve og se hvordan de kommer til at se ud . _________________ Nicklas Toibas Lau Sørensen. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|