Slangeforum.dk Forum Indeks Slangeforum.dk
et levende opslagsværk

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

hugorm håndtering

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Slangeforum.dk Forum Indeks -> Viperidae
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
lars nielsen

Indmeldt: 15. mar 2007
Geografisk sted: nakskov, lolland

IndlægSkrevet: Søn apr 25, 2010 4:53 pm    Emne: hugorm håndtering Besvar, med citat

hva synes i om det her??

kom frisk med jeres meninger..

og nej selvfølgelig ikk mig selv fandt den på ekstrabaldet.dk

[uhttp://ekstrabladet.tv/flash/article1333380.ece[/u]
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Tine
Super bruger

Indmeldt: 14. feb 2007
Geografisk sted: KBH S.

IndlægSkrevet: Søn apr 25, 2010 5:10 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes nu ikke det er så galt, netop fordi dette er meningen med klippet:

"Selvfølgelig elsker jeg dyr. Men det er endnu vigtigere for mig at være med til at gøre folk opmærksomme på de problemstillinger, som findes i naturen. For eksempel er der mange, der slår hugorme ihjel, fordi de tror de er farlige. Men hugorme vil faktisk hellere flygte end bide, siger han i tv-klippet herover."

Der er en hårfin grænse mellem at indbyde folk til at samle dem op og så bare vise at det kan lade sig gøre, men gøre opmærksom på at det ikke bør forsøges. Det er svært at overbevise folk om at hugorme ikke er så aggressive uden at vise det som han gør det. Jeg vidste bare ikke at problemet var så udbredt at det skulle tages op.
Jeg synes at det han siger er fint.. og så håber jeg ikke der er nogen der tænker at de da også skal ud i den danske natur og håndtere hugorme.
Tonni Sørensen
Bjarke

Indmeldt: 25. sep 2008
Geografisk sted: Faxe

IndlægSkrevet: Søn apr 25, 2010 5:55 pm    Emne: Besvar, med citat

Jeg synes at Morten Vissing fra Aqua ferskvandsakavrium gør et rigtig godt stykke arbejde med at formidle, i dette tilfælde omkring hugormen, men også med masser af andre dyr.

Den slags gøres ofte bedst ved at demonstrere hvad det er man mener, så opstår der nemlig mindre tvivl. Og som du Tine også nævner det, så slås der jo nok desværre en del dyr ihjel bare på grund af uvidenhed.

Så super klip.
slangetaemmer.dk

Indmeldt: 26. sep 2008
Geografisk sted: Nordjylland

IndlægSkrevet: Tors aug 19, 2010 8:49 am    Emne: Besvar, med citat

I torsdags blev jeg kaldt ud af Falck for at hente en slange ved en børnehave i Vodskov i Nordjylland. Det viste sig at være en hugorm og den viste sig bestem ikke fra den pæne side. Den var 70 cm lang og så var den større end en femmer i omkreds, som undrede mig noget. Jeg troede den lige havde spist et større bytte, da den kom af med lidt da jeg løftede den op.
Jeg tog den med hjem og vil tage et på billeder af den inden den skulle lukkes ud igen, men så fandt jeg ud af hvorfor den var så tyk. Den valgte at føde først 3 unger der om dagen og om natten kom der så yderliger 13 unger til.

Så ungerne kom i en kasse for sig og mor hugorm kom i en kasse for sig, derefter blev de kørt ud til et perfekt sted, hvor der er hugorme i forvejen og der blev mor og unger genforenet, men et stykke væk fra børnehaven.

Jeg ved hugormen var stresset, men den var utrolig hidsig og huggede meget efter mig, så den var ikke lige så rolig som den man så på Ekstrabladet video.

Ligger flere billeder af den her www.slangetaemmer.dk/?side=slangegalleri

Peter Løve Mark
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Mourits

Indmeldt: 23. apr 2010
Geografisk sted: Østsjælland

IndlægSkrevet: Tors aug 19, 2010 3:31 pm    Emne: Besvar, med citat

Godt der ikke var nogle af børnene der fangede hugormen og så blev bidt, og godt at du fik fat i hugormen inden den fødte i børnehaven Shocked !
Men må have været en fed oplevelse at overvære fødslerne! Very Happy
Og flot hugorm iøvrigt, interessant rygstribe!

Men burde det ikke have været postet i en særskilt tråd under Feltherpetologi-delen?

Mourits
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked MSN Messenger
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    Slangeforum.dk Forum Indeks -> Viperidae Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum