| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
dampbarn
Indmeldt: 09. nov 2009 Indlæg: 18 Geografisk sted: viborg
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 11:50 am Emne: Terrarie til blodpython |
|
|
Jeg har set mig lun på blodpythons (Brongersmai).
Jeg har læste en del om terrarier til dem, og de fleste skriver, at den som min. skal kan ligge udstrakt. Det er jo en bundlevende slange, så den behøver vel ikke så meget i højden.
Jeg har nogle 120 cm lange terraier, som jeg havde overvejet at sætte i enden af hinanden, så terraiet bliver 240 cm langt og så 60 x 60 cm høj/dyb. Kan man have et par gående her i..? Eller vil det være bedst at holde dem adskildt..?
TAK  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 1316 Geografisk sted: Jylland
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 12:13 pm Emne: |
|
|
Personligt ville jeg holde dem adskilt.
For det første er det en stor slange. Det er samtidig en slange der bliver ophidset når der skal fodres. Med andre ord gad jeg ikke skulle flytte rundt på dem på dette tidspunkt. Så er det væsentlig nemmere at have dem gående i hver sit terrarie og så blot sætte dem sammen hvis du vil avle på dem. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dampbarn
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 12:33 pm Emne: |
|
|
Ja det tænkte jeg også.
Det er bare det, at et terrarie på 120 x 60 x 60 er vel for lille til en enkelt voksen Blodpython ikke..? Har 8 terrarier i den størrelse, så det ville være rart, hvis jeg kunne sætte dem sammen.
Tænkte at 240 x 60 x 60 til 2 voksne ville være bedre
Havde tænkt mig at lave en skille plade til midten, så jeg kan dele terrariet op i 2, når der skulle fodres. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 2:11 pm Emne: |
|
|
Ja jow - brongersmai bliver ganske rigtig voldsom store. Og nok også for store til dine terrarier.
Skal det være borngersmai? Ellers ville jeg ihvertfald med sindsro holde breitensteini i den størrelse terrarie du nævner. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dampbarn
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 2:54 pm Emne: |
|
|
Syntes Brongersmai er den flotteste
Jeg bliver vel bare nødt til at bygge nogle større terrarier så
240 x 60 x 60 til hver fylder lige lidt for meget. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
gsus
Indmeldt: 17. feb 2007 Indlæg: 7 Geografisk sted: århus
|
Skrevet: Lør feb 06, 2010 5:54 pm Emne: |
|
|
| jeg holder mine enkeltvis på 160x80x60 LxDxH |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dampbarn
|
Skrevet: Søn feb 07, 2010 10:21 am Emne: |
|
|
Ud over ved fodring, er der så nogle problemer med at holde dem parvis, hvis terrariet er stor nok..?
ang. breitensteini, de kan da også blive rimelige store, og 120 x 60 x 60 er da heller ikke stort nok til dem vel..?
Jeg vil gerne udnytte pladsen bedst muligt i mit terrarie rum. Jeg har en endevæg på 240 cm hvor der skal laves terrarie til dem, og ville foretrække at bygge et stort hele vejen over, i stedet for 2 terrarier oven på hinanden, men selvfølgelig kun hvis slangerne trives med det. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Søn feb 07, 2010 6:45 pm Emne: |
|
|
| dampbarn skrev: |
ang. breitensteini, de kan da også blive rimelige store, og 120 x 60 x 60 er da heller ikke stort nok til dem vel..?
|
Jeg ville nu fint holde breitensteni i terrarier med de mål. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dampbarn
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
dampbarn
|
Skrevet: Søn feb 07, 2010 7:41 pm Emne: |
|
|
Hov. Linket er ikke direkte, men prøv at søge på breitensteni, og så er det 3-4 annonce nede på siden.
Syntes de virker store.... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Claus Ilsøe Site Admin
|
Skrevet: Man feb 08, 2010 10:30 am Emne: |
|
|
Jow - store er de. Jeg ville nu stadig med god samvittighed holde breitensteini i de terrarier.
De er jo ikke ligefrem de mest aktive slanger.
Til syvende og sidst er det jo dig der skal afgøre om du ville holde dem i dine terrarier eller ej. Synes du det er for småt, synes jeg da du skal undlade at holde dem deri. _________________ Mvh
Claus Ilsøe |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|